Asistenčné služby - na čo všetko máme nárok?
Viete si predstaviť, že vďaka uzavretej poistke nám poisťovňa zabezpečí
vyvenčenie psa, opravu televízora, odomknutie zabuchnutých dverí alebo
nám poradia, ako správne zasadiť strom v záhrade?
Áno, aj na toto máme možno nárok. Balíčky, ktoré získavame ku poistkám často zdarma obsahujú niekoľko služieb, ktoré nám vedia pomôcť. Volajú sa asistenčné služby.
prečítajte si tiež: Výhody a nevýhody pravidelného investovania v Pioneeri

Havária/porucha/krádež vozidla
Pri neškodnej havárií nemusí byť najefektívnejšie riešenia volať
políciu, zato asistenčná služba od poisťovne, v ktorej máme uzavreté
povinné zmluvné alebo havarijné poistenie, nám vie pomôcť viac, než by
sme čakali.
Vysvetlia nám postup, ako ohlásiť škodovú udalosť kvôli poistnému plneniu, taktiež nám vedia do určitej sumy auto na mieste opraviť, prípadne odtiahnuť do servisu.
Pokiaľ by bol pobyt v servise dlhší ako 8 hodín, máme nárok na jednu až dve noci v hoteli, prípadne sa môžeme rozhodnúť pre zdarma požičanie auta až na 4 dni. Veľmi podobný nárok máme aj v prípade, ak nám auto ukradnú. A keď si náhodou auto vymkneme, asistenčná služba nám príde rýchlo na pomoc.
Technická asistencia
Pri vymknutí bytu alebo domu často voláme zámočníkov, čo nemusí byť nutné, pokiaľ máme poistenie nehnuteľnosti.
Práca zámočníka zavolaného cez asistenčnú službu bude preplatená.
Pod pojmom technickej asistencie sa taktiež skrývajú služby ako oprava vodovodných, plynových, kanalizačných a elektrických sietí alebo systému vykurovania,
keď sú v havarijnom stave.
Navyše, pokiaľ je domácnosť kvôli tejto poruche neobývateľná, poisťovňa vie v určitej hodnote poskytnúť dočasné ubytovanie, prípadne aj presťahovanie vybavenia domácnosti či ochranu takejto krátkodobo opustenej nehnuteľnosti.
prečítajte si tiež: Multimilionár Andy Frisella: Úspech nie je v talente ale vo vašich voľbách!
Právna asistencia
Potrebujeme niečo úradné vybaviť a nechceme strácať
čas hľadaním na internete, kde a ako to máme spraviť? Asistenčná služba
to urobí za nás. Telefonicky nám vedia poskytnúť kontakty, adresy a otváracie hodiny na to, čo potrebujeme.
Taktiež nás oboznámia s úradnými poplatkami, pomôžu vyplniť formuláre prípadne nám poskytnú právne poradenstvo v určitých oblastiach.
Niektoré poisťovne vedia sprostredkovať aj právnika pre vybrané prípady, kde časť nákladov uhradia samy.
IT asistencia
Pokiaľ nie sú počítače naša silná stránka, číslo na IT asistenciu sa nám môže zísť.
V prípade spomalenia IT zariadenia, vzniku chybovej hlášky, zavírenia alebo zabudnutého hesla (nie do operačného systému), nám stačí zavolať a asistenčná služba nám na diaľku pomôže problém vyriešiť.
Originálne poistné podmienky
V poistných podmienkach vieme príležitostne objaviť aj niečo
zaujímavejšie, ako len suché právne riadky.
Čo vieme nájsť v poistných
podmienkach asistenčných služieb?
Napríklad môžeme mať nárok na
sprostredkovanie deratizácie, telefonické poradenstvo od architekta
alebo záhradníka, prípadne, pokiaľ sme zdravotne indisponovaní podľa
poistných podmienok, nám poisťovňa vie zabezpečiť upratanie, nákup alebo
vyvenčenie domáceho zvieraťa.
A ak by niekto chcel pýtať poistné plnenie z IT asistencie za hackerský útok, nepochodí. Poisťovňa uvádza, že nepreplatí náklady za duševné, citové ani morálne ujmy, ku ktorým došlo neoprávneným zásahom do práva na ochranu osobnosti. Taktiež nám s opravou počítača nepomôžu, pokiaľ bol poškodený vojnou alebo teroristickým útokom.
To, na čo presne a v akých výškach máme nárok vo svojich asistenčných službách zistíme v poistných podmienkach, alebo kontaktovaním svojho finančného agenta, prípadne poisťovne.
prečítajte si tiež: Výhody a nevýhody 3. piliera
Kontakty na asistenčné služby
- Allianz: z Bratislavy 529 33 112; zo SR 0252 933 112; zo zahraničia +421 252 933 112
- Axa: +421 220 664 228
- ČSOB: +421 244 450 050
- Generali: zo SR 0800 121 122; zo zahraničia +421 258 572 266
- Kooperativa: 18 118
- Metlife: +421 259 363 111
- Uniqa: vo veci auta +421 258 252 188; ostatné služby zo SR 0850 850 111; zo zahraničia +421 254 411 029
- Wustenrot: Povinné zmluvné poistenie 02/57 88 93 33; Havarijné poistenie 02/57 88 97 77
zdroj: financniodbornici.sk